Veilige haven

Een fijne basisschooltijd begint met een prettige omgeving. Een plek waar ieder kind zich veilig en thuis voelt. Pas dan komt het toe aan ontwikkelen en leren. Daarom vinden we het op De Rieburch belangrijk dat iedereen elkaar accepteert en respecteert. Dit geldt voor ons allemaal: de leerkrachten, de kinderen en hun ouders. We werken samen en zijn bij elkaar betrokken. Iedereen is welkom!

Aandacht voor elkaar

Binnen onze muren hebben wij te maken met verschillende culturen en achtergronden. Wij vinden het belangrijk om hier aandacht aan te besteden. Onze kinderen leren van elkaar en met elkaar. Ze leren met elkaar om te gaan en verder te kijken dan hun eigen grenzen. Die grote sociale betrokkenheid zorgt ervoor dat wij meer zijn dan een school alleen. Wij zijn de veilige haven voor ieder kind.

Regelmaat en zelfvertrouwen

Ieder jaar peilen we de tevredenheid van onze kinderen in groep 6 t/m 8. Veel kinderen geven aan dat ze De Rieburch een veilige en fijne plek vinden. Een plek waar ze regelmaat ervaren en zelfvertrouwen opdoen. Hier zijn wij trots op!

Schooljudo

Aan het begin van ieder jaar komt er een judodocent naar De Rieburch. Groep 1 t/m 8 krijgen de eerste periode van het schooljaar één keer per week judoles. Tijdens deze judolessen leren de kinderen meer over samenwerking, betrokkenheid en leiderschap. Dit zijn enkele kernwoorden die bij onze school horen. Ook wordt de groepsvorming verbeterd, wat belangrijk is om een veilige plek te creëren.