Welkom bij De Rieburch

Obs De Rieburch is een kleurrijke, betrokken school voor openbaar onderwijs in Sint-Maartensdijk. Iedereen is welkom en voelt zich snel thuis bij ons. We bieden kwalitatief goed onderwijs op maat en laten ieder kind zich breed ontwikkelen.

De school telt rond de 170 leerlingen, verdeeld over groep 1 t/m 8. Bij binnenkomst in de school is te zien dat wij een mooie en harmonieuze afspiegeling van de maatschappij zijn. Wij leren van en met elkaar en zijn daar trots op!

Veilige haven

Op onze school ontvangen wij kinderen met verschillende achtergronden en culturen. Wij leren onze kinderen respect voor zichzelf en elkaar te hebben, ongeacht welke levensovertuiging de ander heeft. Daardoor vindt iedereen een veilige plek op De Rieburch. We investeren op verschillende manieren in veiligheid, het opbouwen van zelfvertrouwen, samenwerking, betrokkenheid en leiderschap.

Stevige basis met goede resultaten

Wij stemmen ons onderwijs af op wat onze leerlingen nodig hebben. Betekenisvol en uitdagend onderwijs, waarbij we het beste in elk kind naar boven halen. Onderwijs op maat, dat past bij het kind. De vakken taal, lezen en rekenen vormen een stevige basis. Samenwerken, leren van en met elkaar en plezier maken horen bij het onderwijs op onze school.

Talenten ontdekken

Een fijne basisschooltijd ontstaat wanneer kinderen met veel verschillende vakken in aanraking komen. Daardoor kunnen onze leerlingen hun talenten ontdekken en ontplooien. Creatief bezig zijn en de natuur leren kennen en waarderen geven de kinderen een gevoel van vrijheid en ontspanning.

Wereldwijs

Onze kinderen leven in een snel veranderende wereld. Dat betekent dat ze vaardigheden nodig hebben die passen bij de 21ste eeuw. Denk aan samenwerken, onderzoekend en ontdekkend leren en ICT-vaardigheden. Op De Rieburch bieden we boeiend, leuk en uitdagend onderwijs dat zo goed mogelijk aansluit bij de steeds sneller veranderende samenleving.