Talenten ontdekken

Op onze school leren kinderen hun talenten te ontwikkelen, hun zelfstandigheid te vergroten en de wereld te ontdekken. Op De Rieburch vinden wij het belangrijk dat de kinderen zich breed ontplooien. Daarom zorgen wij dat er balans is tussen leertijd en doe-activiteiten.

Talentgericht

Samen met de kinderen gaan we op zoek naar ieders (verborgen) talenten. We bieden verschillende interessante activiteiten aan, zoals bijvoorbeeld het leren bespelen van een muziekinstrument, het leren van een nieuwe sport of het opvoeren van een theaterstukje. Plezier, over je eigen grenzen kijken en het opbouwen van zelfvertrouwen spelen hierbij een grote rol.

Verbreden van de horizon

Wereldwijs worden en je blik verruimen past bij De Rieburch. Via het cultuurprogramma van OcTHO krijgen al onze kinderen door het jaar heen activiteiten aangeboden. We gaan naar voorstellingen, of er worden workshops op school gegeven door bijvoorbeeld kunstenaars.

Natuur en creativiteit

Bij inspanning hoort ontspanning! Via onze natuurouder komen de leerlingen in contact met de natuur. Deze natuurouder organiseert mooie activiteiten en ondersteunt de leerkracht tijdens natuuruitjes. Onder de creatieve vakken vallen bijvoorbeeld handvaardigheid, tekenen, drama en muziek. Kinderen ervaren tijdens deze bezigheden vaak een gevoel van vrijheid. Daarnaast leren ze zich te uiten, kritisch te denken en samen te werken.